052-8348870

קוסמים מפורסמים בהיסטוריה

דף הבית » קוסמים מפורסמים בהיסטוריה

לעולם הקסמים היה מאז ומתמיד כוח משיכה עצום מכיוון שאנשים מרותקים לכל מה שהעין אינה יכולה להסביר או לדברים הנראים בלתי אפשריים. קוסמים ואמני אשליות פעלו ברחבי העולם במשך מאות ואלפי שנים. למעשה, קיים תיעוד עוד מתקופת מצרים העתיקה והפרעונים על-גבי קירות הפירמידות והפפירוסים, על קוסמים ומכשפים המאגדים סביבם קהל. עד היום קיימות תעלומות רבות בנוגע לכמה קסמים שהפתרון להם ירד לקבר עם הקוסם שביצע אותם.

לאורך השנים פעלו כמה קוסמים בעלי שם עולמי שסחפו אחריהם מיליוני מעריצים:

  • הארי הודיני – נחשב לקוסם המפורסם והאניגמטי ביותר בעולם אשר היה ידוע בזכות מופעי ההיעלמות וההיחלצות הבלתי אפשריים ממיכלי מים ענקיים, חליפות משוגעים, אזיקים ושרשראות.
  • דיוויד קופרפילד – קוסם אמריקני ממוצא יהודי אשר התפרסם בשנות ה-80 וה-90 הודות לקסמי הראווה הגדולים שלו ובהם העלמת פסל החירות וחציית החומה הסינית. קופרפילד היה ידוע גם בזכות מופעי טלוויזייה גרנדיוזיים בהם ביצע קסמים בשיתוף הקהל אשר כללו העלמת אנשים וחפצים מול מצלמות הטלוויזיה.
  • אורי גלר – הקוסם הישראלי המוכר ביותר בעולם שהתפרסם בשנות השמונים גם הודות לחברותו עם מייקל ג’קסון ובזכות כיפוף הכפיות (והחיקוי הנהדר ב”ארץ נהדרת”). גלר התמחה בתחום המנטליזם וביכולות טלקינזיס (הזזת חפצים בכוח המחשבה), קריאות מחשבות וטלפתיה ונחשב לבין המנטליסטים המפורסמים ביותר בהיסטוריה. גלר טוען עד היום כי אינו קוסם אלא בעל יכולות על טבעיות אותנטיות וכי הוא יכול להשפיע על אנשים באמצעות כוח המחשבה. רבים טוענים כי הוא מתחזה אך לא ניתן להתכחש לדבריםהמופלאים שהוא אחראי להם.
  • דיוויד בליין – קוסם אמריקני ממוצא יהודי המתמחה בקסמי רחוב – בליין מסתובב ברחובות העיר עם צוות צילום ומבצע קסמים בקלוז-אפ מול קהל המום. בנוסף (חוץ מלצאת עם אגם רוטברג שלנו) הוא התפרסם גם בזכות מיצגים ציבוריים שסוקרו בבתקשורת העולמית.